آشنایی با انواع پنیر پیتزا و تفاوت کره گیاهی و حیوانی

۳ بازديد
انواع پنیر پیتزا


پنیر موزارلا
 موزارلا شناخته شده ترین و محبوب ترین نوع پنیر پیتزا در تمام دوران است که به دلیل قوام عالی و طعم ساده آن ارزشمند است. موزارلا طعمی صاف و تازه با قوام خامه ای دارد که مطمئناً تأثیرگذار است. موزارلا در دو نوع موزارلای کم رطوبت و موزارلای تازه موجود است که هر دو از معروف ترین پنیرهای پیتزا هستند.
موزارلای کم رطوبت پنیری است که به پنیر پیتزا معروف است. این پنیر ماندگاری طولانی‌تری دارد، طعم قوی‌تری دارد و راحت‌تر آب می‌شود، در حالی که انواع موزارلای تازه خامه‌تر هستند و باید در چند روز اول تهیه آن مصرف شوند. هر دو به طرز شگفت انگیزی برای انواع سبک ها کار می کنند و به خوبی با پنیرهای دیگر جفت می شوند. 

چدار پنیر دیگری است که به عنوان بهترین پنیر برای پیتزا شناخته می شود. چدار به خاطر طعم قوی و رنگ جذابش معروف است. این پنیر یک رویه عالی برای هر دستور پخت پیتزا است. استفاده از پنیر چدار به عنوان پنیر پیتزا طعم شورتری به پیتزا می دهد. چدار به عنوان پنیر مورد علاقه خانواده سلطنتی بریتانیا شناخته می شود و از این نظر رتبه بالایی دارد. جدا از طعم، پنیر چدار به دلیل رنگ زردش ایده خوبی برای تزیین و لعاب دادن پیتزا به حساب می آید.

پنیر گورگونزولا
گورگونزولا پنیر قدرتمندی از هر نظر با طعمی پیچیده، خامه ای و معطر است. این پنیر با قالب های سبز خوراکی که از شیر گاو تهیه می شود، پنیر دیگری است که به عنوان بهترین پنیر برای پیتزا شناخته می شود. طعم این پنیر کمی تند است و پس از قرار گرفتن روی زبان، طعم آن کمی تندتر می شود. این پنیر نرم و تا حدودی شکننده است و به راحتی آب می شود. گورگونزولا به راحتی روی پیتزا پخش می شود.
طعم گورگونزولا با گذشت زمان قوی تر می شود. بنابراین هر چه این پنیر قدیمی‌تر باشد و هر چه مدت طولانی‌تر درست شود، طعم آن قوی‌تر و تندتر می‌شود. 
 
همانطور که می بینید، هر کدام از پنیرهایی که در این مقاله به آنها اشاره کرده ایم را می توان به عنوان بهترین پنیر برای پیتزا دانست. اما مشکل اصلی طعم غذاست. می توانید از هر کدام از این پنیرها برای دستیابی به طعمی جدید استفاده کنید. اما معمولاً به دلیل خاصیت ارتجاعی بالای موزارلا از آن به عنوان پنیر پایه و پنیرهای دیگر به عنوان افزودنی استفاده می شود. چدار، گرونزولا و ... هر کدام طعم و عطر خاص خود را دارند که باعث می شود هر بار طعم و عطر جدیدی را تجربه کنید. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و خرید پنیر پیتزا و انواع دیگر پنیر در طعم ها و بسته بندی های متنوع از فروشگاه آنلاین لبنیات کالین دیدن فرمایید.


مقایسه کره گیاهی و کره حیوانی
 
کره گیاهی سالم تر است یا کره معمولی؟
کره سرشار از چربی‌های تک غیر اشباع است زیرا به جای لبنیات از روغن‌های گیاهی تهیه می‌شود. طبق انجمن قلب آمریکا، چربی‌های تک غیر اشباع به عنوان چربی‌های سالم در نظر گرفته می‌شوند که می‌توانند به کاهش کلسترول بد کمک کرده و مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌های ضروری را فراهم کنند.
کره سنتی معمولاً حاوی حدود 35٪ چربی اشباع شده است، در حالی که کره گیاهی فقط حاوی 15٪ است. با این حال، FDA هشدار می دهد که مصرف زیاد هر نوع چربی می تواند خطر بیماری قلبی را افزایش دهد. به همین دلیل، بهتر است مصرف چربی های اشباع شده را به کمتر از 10 درصد کالری دریافتی روزانه خود محدود کنید.
 
در نهایت می توان گفت کره گیاهی میتواند جایگزین خوبی برای کره حیوانی باشد، به ویژه برای کسانی که می خواهند مصرف لبنیات خود را محدود کنند یا کلسترول خون را کاهش دهند. اگر از یک رژیم غذایی متعادل و کم چرب پیروی می کنید و سطح کلسترول شما در محدوده طبیعی است، کره حیوانی معمولی نیز می تواند در حد اعتدال مفید باشد.
 
ما در شرکت کالین همواره تلاش کرده‌ایم محصولاتی طبیعی و بدون مواد نگهدارنده تولید کنیم. کیفیت بالا و انجام آزمایش‌های پی‌درپی روی محصولات از جمله ویژگی‌های کالین است. محصولات ما همگی با به‌روزترین فناوری‌ها و روش‌های مدرن بین‌المللی تولید می‌شود و شرکت‌های خارجی رقابت می‌کند. 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.